18 Kasım 2015 Çarşamba

En Lezzetli Öğrenci Yemeğinin Gizli Formülü

Ton Balıklı Omlet

TON BALIKLI OMLET!

                Merhaba dostlarım. Bugün evde aç kalmanın, ve can sıkıntısının da etkisiyle farklı bir yemek denedim. Tabi ki öğrenci elinden çıkabilecek yemeklerin sınırlı olduğunu hepimiz biliyoruz, hayır makarna değil. Ton balıklı omlet. Daha önce ton balıklı omlet için tarif yazıldı mı bilmiyorum ancak ben denedim ve baya hoşuma gittiği için sizinle paylaşmak istedim.



                Malzemeler:

                1 konserve ton balığı (80 gr)
                2 yumurta
                biraz tuz
                1 tava
                bir tutam üşengeçlik (bunu bir zırh gibi üzerinize giyin çünkü öğrencisiniz)

                Arkadaşlar bu zahmetli tarifi sizi daha fazla bekletmeden hemen anlatayım, öncelikle tavayı ocağa koyuyoruz. Sıvı yağ kullanmayacağız, bu da ayrı bir lezzet katacak yemeğimize bu yüzden konservemizi açıp içindeki ton balığını yağıyla beraber tavaya boşaltıyoruz. Eğer ton balığımız bütün parçaysa bir kaşık yardımıyla ufak parçalara ayırın. Bunu yaptıktan sonra tavanın altını yakıp kısık ateşe getiriyoruz. Ton balığı tavada hafiften kızarırken biz de 2 yumurtamızı ayrı bir kaseye kırıp çırpmaya başlayacağız ancak sakın yumurtaları çırparken ton balığını ihmal etmeyin. Tavaya yapışmaması ve orantılı pişmesi için yumurtayı çırparken ara ara kontrol edin, yapışmışsa biraz karıştırıp pişmeyen kısımlarını alta getirin. Nihayet yumurtamızı çırptığımızı farz ediyorum. Tavaya boşaltmadan önce biraz tuzumuzu zevkimize göre yumurtaya ekliyoruz. Sonunda finale yaklaştık, öğrenciyseniz burada yetenekleriniz devreye giriyor. Yumurtayı balığın içine yavaşça döküyoruz ve ikisini birlikte pişirmeye başlıyoruz. Elimizdeki kaşıkla yan taraflarda pişen yumurtaları piştikçe tavanın kenarından ortalarına doğru çekersek sıvı haldeki yumurtaların kenara akmasını sağlamış oluruz ya bundan sonrası bildiğimiz omlet işte.

                Dediğim gibi dostlarım denedim ve çok hoşuma gittiği için paylaşmak istedim. Elbette zevkler farklıdır, umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder